July 29, 2024
U današnjem digitalnom svetu, uspeh mnogih biznisa zavisi od toga koliko su vidljivi online. Ali nije dovoljno samo biti prisutan na internetu – moramo biti pametni u načinu na koji koristimo različite digitalne kanale. To je ono što nazivamo multikanalni marketing – “Omnichannel marketing“.
"Zamislite da kupujete nešto online. Istraživanja pokazuju da većina ljudi ne koristi samo jedan način da to uradi. Umesto toga, oni kombinuju različite načine - možda počnu pretragu na računaru, nastave na telefonu, a onda možda čak i pozovu prodavca. Na primer, kada ljudi rezervišu sobu u hotelu, obično pogledaju hotel na više mesta pre nego što se odluče. Mogu početi na veb-sajtu hotela, zatim proveriti cene na aplikaciji na telefonu, dodatno proveriti sadržaj na društvenim mrežama, pa se vratiti na veb-sajt, i tako nekoliko puta."
Zamislite da imate prodavnicu. Umesto da čekate da kupci sami uđu, vi biste postavili reklame na raznim mestima – novinama, radiju, bilbordima. Na internetu je slično. Multikanalni marketing znači da koristite različite digitalne “puteve” da dođete do kupaca – od Google pretrage do društvenih mreža i email-a.
Zašto je ovo važno? Kao što je iznad istaknuto – zato što vaši kupci koriste internet na razne načine. Neki vole da pretražuju Google, drugi provode vreme na Facebook-u, treći na Instagramu a mnogi čitaju email-ove. Koristeći više kanala, povećavate šanse da vas kupci pronađu.
SEO ili optimizacija sajta za Google je način da konkretne stranice vašeg sajta budu visoko rangirane u rezultatima pretrage putem Google pretraživača kad ljudi traže nešto što im zaista treba, a što baš vi nudite.
Kako ovde sama fraza kaže ovi kanali zahtevaju izdvajanje budžeta koji se troši konkretno na prikazivanje ili posećivanje oglasa koje kreirate. Postoje različiti modeli plaćenog oglašavanja koji podrazumevaju plaćanje po broju prikaza i plaćanje po broju konkretnih poseta putem objavljenog oglasa – PPC i PPM
Platforme poput Facebook-a, Instagram-a, Tik Tok-a ili LinkedIn-a gde na relevantan način u skladu sa svakom od ovih platformi možete na različite načine komunicirati vrednosti svojih proizvoda ili usluga u formatima koji pružaju značajnu širinu za kvalitetnu promociju ali i povezivanje sa klijentima.
Email marketing kanal i dalje predstavlja jedan od najstabilnijih kanala za prodaju i kreiranje kvalitetnih odnosa sa klijentima.
SEO je kao temelj vaše digitalne kuće. Kad ljudi traže proizvode ili usluge koje nudite, želite da vas lako nađu na Google-u. Dobra vest je da, za razliku od plaćenih reklama, SEO može dugoročno donositi kupce bez stalnog plaćanja.
Naravno, u određenim fazama prodajnog procesa svaki kanal daje svoj doprinos, a SEO vam omogućava da da do vas dolaze upravo oni koji su već osvestili potrebu za proizvodima ili uslugama koje nudite.
Vaša poruka i brend treba da budu isti na svim kanalima. Ako na Facebook-u kažete jedno, a na vašem sajtu drugo, zbunićete kupce.
Koristite alate poput Google Analytics-a da vidite odakle dolaze vaši kupci i šta rade na vašem sajtu. Ovo će vam pomoći da razumete koji kanali rade najbolje za vas.
Različiti kupci su u različitim fazama kupovine. Neko tek istražuje opcije, dok je neko spreman da kupi. Prilagodite vaš pristup na svakom kanalu u skladu s tim.
U budućnosti, očekujemo još veću personalizaciju. Veštačka inteligencija će nam pomoći da bolje razumemo ponašanje kupaca i prilagodimo našu komunikaciju na svakom kanalu.
Multikanalni marketing nije luksuz – to je neophodnost u današnjem digitalnom svetu. SEO je temelj ove strategije, ali pravi uspeh dolazi kad ga kombinujete sa drugim kanalima.
Pomažem malim preduzećima u promociji proizvoda i usluga kroz online kanale. Diplomirani inženjer saobraćaja po zvanju a SEO specijalista i profesionalac u organizaciji događaja po opredeljenju. Zastupnik strateškog pristupa razvoju poslovanja.
Pomažemo malim biznisima da pravilno isplaniraju i sprovode svoju promociju kroz online digitalne kanale.
Zakažite besplatne konsultacije kako biste nam predstavili svoje izazove.
VUDIVA pruža konsultantske usluge u oblasti marketinga i razvoja poslovanja kroz online kanale promocije.
Usluge
Poslovni podaci
Copyright © 2024 VUDIVA